Slö dag, juldag…

Jag gör inte många knop. Jag pluggar inte, tänka sig. Jag har inte loggat in på högskoleportalen en enda gång i jul. Antar att vi ska sätta fart snart, vi har en uppsats att skriva.

Men tills dess vilar jag. Komprimerat.

Det behövs. Jag har varit farligt nära att lägga av, stänga ner, ge upp, kasta in handduken. ”Gå in i väggen”. Gråtfärdig av uppgifter som hopar sig och magen i uppror över stressen det innebär.

Om det räcker med ett par dagars vila återstår att se. Men det är vad jag har ”råd” med, tidsmässigt. Schemat är tajt och det finns inte utrymme för nåt annat. Det finns inte utrymme att bli sjuk, ens.

Jag reflekterar lite idag… Så ovanligt.

Efter ett samtal igår med en god vän som varit utomlands en period så funderar jag på frågan: ”Har det hänt nåt kul medan jag var borta?” Svaret var: ”Nej, det har varit samma lunk som tidigare.”

Okej, det händer väl inte så mycket på fjorton dagar, men… LITE jäkla kul kunde jag väl ha haft? Tenta här, tenta där, födelsedagskalas (iofs kul men… inte KUL, liksom…) och julfirande.

Julfirande och kalas är iofs händelser utöver den vanliga lunken. Men man har så kul som man gör sig? Jag HAR sjungit, dansat och busat, jag har skrattat och jag har älskat livet här och nu. Varit glad. Det räcker väl?

Det räcker. För nu.

Mitt mål är att plugga färdigt. Få ett jobb. (Få? Ha!) Och samla pengar på hög. När högen är tillräckligt stor ska prinsen och jag resa. Dit näsan pekar, dit vi längtar, dit vi drömmer om att få åka. Jag drömmer om att få ge honom resor och vidga hans vyer, skapa minnen och ge upplevelser.

Drömmar. Jag har dom.

Förutom reflektioner och drömmar, så funderar jag. Jag har tid att tänka nu. Det är nog bra.

2 svar to “Slö dag, juldag…”

  1. Drömmar är bra. Därifrån kommer motivationen när det blir för motigt. Dröm så länge du har råd med det och sen kör du mindset och fokus. Du klarar det!

  2. -ME-: Ja, I can do it! Mindset är grejen. Framåt är riktningen.

Kommentera

