Helg? *edit*

Uppsatsen jag våndats över så länge är inlämnad. I rätt god tid,  dessutom. Även om vi satt uppe sent.

Vi fick den ”kamratgranskad” som det så fint heter, igårkväll. Efter lite vånda över att släppa den ifrån oss så skickades den till en fin vän med mycket goda kunskaper i ämnet, troligen kunnigare än de handledare vi har på högskolan.

Förmodligen så blev den granskad med väldigt snälla ögon för kritiken vi fick var inte en total sågning. Visst behöver vi göra mer med den, det hade vi räknat med också. För inlämningen var ett sk. uppsatsmanus till opponering som kommer ske nästa vecka.

Om vi kommer med

Vi håller tummarna. Ni också, väl? Kommer vi med till opponeringen så har vi till tisdag på oss att fixa handledarnas feedback och efter opponering har vi ytterligare några dagar på oss innan spikad deadline för färdig rapport ska vara inne.

Så idag tänker jag andas.

Och  till och med ha lite tid för sånt som behöver göras som städa, tvätta, handla osv… Kanske till och med att vara social med mina vänner?


(Och jag behöver en kram. Av någon med starka armar, mjuk röst och intensiv blick…)

*edit* Feedbacken kom. Och ”kamratgranskningen” var sannerligen snällare än handledargranskningen. Vi har endel att göra innan vi är opponeringsklara, jobbar vi med uppsatsen i helgen så kan vi få opponeringsfeedback på måndag och ev bli klara att lämna in till tisdag.

Frågan är om vi orkar det, mtp att både jag och min pluggkompis har det där som heter barn och familj. Och behöver sånt som kallas vila och avslappning också.

Just nu känner jag mig som en punkterad ballong.

3 svar to “Helg? *edit*”

  1. Tina (din BTH kompis) Says:

    Hej!
    Vad glad jag är att ni hann. Grattis!
    Kram
    Tina

  2. Men handledaren tyckte ändå att uppsatsen var tillräckligt bra för att kunna opponeras? Det är ju positivt egentligen även om kritiken var tuff, kanske var den det just för att handledaren såg att rapporten har potential.

    Kram Åse

  3. Hårda handledare är bra för då går opponeringen som en dans. Det värsta som finns är slappa handledare som släpper upp skräp och låter studenter hålla i yxan.

Kommentera

