Farligt humör

Det är statusen idag.

Jag är skitsur. Utan någon egentlig orsak. Jag är grinig, sur, kinkig. Nej, jag har inte pms. Det är nåt annat, nån månstorm eller så. Jag klarade mig rätt bra imorse när grabbarna vaknade.

Prinsen har haft en översovande kompis här för första gången, och det var första gången kompisen sov över hos nån dessutom. Det funkade skitbra, verkligen.

Men jag. Är inte trevlig idag.

Jag gör mitt bästa för att bita ihop och inte visa mitt miserabla humör, det gör jag. Och som tur är, stack både prins och kompis med kompisens familj och åkte skridskor på förmiddagen, så jag fick sura ifred.

Iaf en liten stund.

Eftermiddagen ska ägnas åt lite TLC för hemmet, middagslagning och så. Möjligen träffa pluggkompisen framåt kvällen för att gå igenom det vi har att göra samt boka handledartid efter det.

Om jag ids.

Imorgon är en annan dag och det kan inte bli kväll fort nog, känns det som. Förhoppningsvis vaknar jag med ett bättre humör då.

Förresten så tycker jag att jag är jätteduktig. För liten prins och kompis har vält ut innehållet från två sängar inklusive en miljard gosedjur och förtinitton kuddar på golvet. Även madrasser. För de skulle ”bygga koja”. Varför är jag duktig? Jo: Jag har inte fått ett enda utbrott på röran i hans rum.

Ännu.

 

Kommentera

