Pyspunka…

I ett par dagar nu har jag varit trött. Trött på det viset att jag inte riktigt vaknar inuti. Känt mig trög och långsam och jag har helst av allt bara velat sova…

Kanske en normal efter-tenta-trötthet. Eller en stressrelaterad trötthet, när stressen avtar kommer tröttheten som vill reparera hjärnan.

Eller en dipp, en svacka pga en mängd krav och stressen att prestera i samband med storhelger, i kombination med bristande ekonomisk förmåga just i samband med storhelgerna, och dessutom ha en bruten fot och dubbel tid i fotboja pga att det inte läker som det ska…

Och att jag därmed inte kan, som jag brukar, motionera bort den lagrade stressen och frustrationen.

Jag förlåter mig själv och tvingar mig inte att prestera utan accepterar att jag behöver vila… också. Men inte för länge, det börjar en ny termin snart och den pågående måste slutföras. Och den kommer bli slutförd, vi har fått riktlinjer att luta oss mot och det blir nog bra när det är klart.

Men jag unnar mig att vila hjärnan ett par dagar.

Jag behöver det.

Och jag drömmer. Om att en dag få åka till Skottland. Jag har skrivit om det förut. Men en dag ska det ske…

Ett svar to “Pyspunka…”

  1. Hej!
    Det är bra att du låter det ta tid efter pressen. Jag har också tagit en studieledig helg och det är så skönt. Jag är helt säker på att du kommer till skottland. Det är bra med drömmar… Min dröm är Irland. Både du och jag kommer att komma dit…
    Kram
    Tina

Kommentera

