Mitt i natten…

Och jag har varvat ner kvällen genom att lyssna på musik…

Jag har letat genom låtlistorna på Spotify, jag har låtit balladerna rulla och jag har hört många gamla riktigt bra låtar…

Låtar som Parisienne Walkways, Empty Rooms, Still got the blues… Underbara.

Empty Rooms kommer det bli här imorgon… Då åker prinsen till pappa efter att ha varit här länge, länge. Det var lite turbulens innan han skulle sova, lilla hjärtat.

Han fick sova i mammas säng, somna nära… Jag kan inte tycka att det är bra alltid, att barn bor växelvis. Själv skulle jag inte vilja ha två hem, två familjer, dubbla rutiner och uppsättningar av allt. Det är stressande om något.

Men vi förväntar oss att våra barn ska klara det. För rättvisans skull… En rättvisa som ofta inte har ett dugg med barnen att göra.

Ibland är barn bara brickor i ett maktspel.


(och jag behöver en kram av någon med starka armar, intensiv blick och mjuk röst…)

Ett svar to “Mitt i natten…”

  1. Granntanten Says:

Kommentera

