Pop! Goes the weasel…

Och ungefär samma ljud hördes när min hjärna imploderade.

Efter handledarmötet idag var jag, igen, tom. På ord, på lust, på nyfikenhet. Min vetgirighet och min nyfikenhet har på något vis försvunnit med den här delkursen och så ska det ju inte vara… Jag har upplevt handledning som positiv tidigare men på senaste tiden har den varit mer och mer rörig och invecklad.

Men. Handledarens handledare var in en sväng i samtalet. Det gjorde somligt lite tydligare, faktiskt.

Så imorgon är en annan dag. Då ska vi lyssna på opponeringar och vara gröna av avundsjuka för att vi inte är där och kan få avslutad termin utan behöver vänta till nästa opponeringstillfälle. Å andra sidan så har vi då fått lite mer möjlighet att undvika fallgropar (kanske) som opponenterna imorgon riskerar trampa i. Om man ska se det positivt.

Och det ska man ju.

För övrigt så… är jag trött. Har jag nog nämnt förut. Ett miljöombyte vore inte dumt, att få stänga av skola och prestationskrav ett litet tag och bara vila och möjligen om man får önskedrömma riktigt rejält, bli lite bortskämd också.

En solstol på en strand med en paraplydrink i handen. Vit sand, blått hav, strålande sol, färgglatt parasoll.

Det blir verklighet sen, nån gång. När jag pluggat färdigt. Har ett jobb.

”En dröm ger åt tanken vingar, den blir verklig då”

Ett svar to “Pop! Goes the weasel…”

  1. Inget livstecken från dig idag, skall jag behöva åka och undersöka om hjärnan imploderade på riktigt ;)?

    Själv kommer jag vakna som Arnold Schwarzeneggeneggenegger i morgon för jag har tränat nåt så grymt idag. Eller så vaknar jag som en reumatiskt 110-åring, när jag tänker på det så lutar det nog mer åt det senare.

    Kram Åse

Kommentera

