Ja, jag lever.

Men jag har inte så mycket att tillägga, egentligen…

Mina dagar består av att plugga, äta, sova, plugga, plugga osv… Jag går inte ens utanför dörren nu när det är så halt. Eller förresten, jag var iväg en liten sväng och handlade igår, men det var för att min snälla granne hämtade utanför porten och lät mig följa med på sin egen shoppingrunda…

Ni ser… vilket spännande liv jag lever. Eller inte.

Jag brukar i mina tråkiga stunder kalla det för ett patetiskt jävla skitliv. Men nu är jag ju en positiv jävel och jag har ju mindset och fokus och hela den där grejen, så jag kallar det inte så just nu. Högt, iaf.

I övrigt är det som vanligt lite nervöst ekonomiskt läge i terminsskifte. Att veta om CSN kommer komma i tid, om det blir nåt strul eller så. Att inte veta ifall hyra och löpande utgifter kommer komma in som de ska. Det är nackdelen med att plugga som ensamstående förälder, det finns varken en extrainkomst eller en annan inkomstkälla som kan fixa hyran om CSN blir sen.

Att vinna storvinsten på Lotto vore inte så dumt, faktiskt.

Men för att återknyta till spännande liv… så finns det de som har haft spänning nog för en livstid… Kolla bara:


(Lägg märke till vad som händer vid ca 1:36-1:56, haha!)

4 svar to “Ja, jag lever.”

  1. Man har nog avverkat 8 liv på en gång där eller. Jag gillar framförallt funktionären som precis nästan blivit rammad av en rallybil och sen liksom. ”jag går väl och kollar hur det är med dem i bilien då”.

    Jag måste faktiskt inkräkta lite på din blogg och dela med mig av ett par länkar.

    Den här artikeln är ju söt och så om en groda som liftar med en giftorm i det översvärmade Australien http://news.ninemsn.com.au/national/8195243/frog-hitches-ride-with-snake-to-flee-floods men jag gillar framförallt meningen:

    ”[My friend] has seen foxes and rabbits forget their hunting instincts during natural disasters,” he said.

    Ja det är hemskt med kaniner och deras jaktinstinkter, varför börjar jag genast tänka på den här sketchen när jag läser den meningen?

    Gnattiskram från en trött Åse

  2. Jag gillar särskilt funktionären på rallytävlingen som höll på att bli rammad och sen bara ”jaha men då går vi väl och kollar hur det gick för dem i bilen”.

    I dag tänker jag faktiskt kapa din blogg lite och dela med mig av den här artikeln http://news.ninemsn.com.au/national/8195243/frog-hitches-ride-with-snake-to-flee-floods

    Jag fastnade framförallt för den här meningen:

    ”[My friend] has seen foxes and rabbits forget their hunting instincts during natural disasters,” he said.

    Ja det är hemskt med kaninernas jaktinstinkter, vi har ju alla sett Monthy Pythons ”killer bunny” http://www.youtube.com/watch?v=XcxKIJTb3Hg .

    Gnattiskramar från en trött Åse

  3. Förlåt att jag hakar upp mig men det var liksom ketchup-effekt här, först kom inget och sen kom inget och sen kom det dubbelt.

  4. Åse – jag kan radera. Om du vill.🙂 Men att det inte syns med en gång beror på att du inte använt samma mailadress när du skickade kommentaren – troligen. Då måste jag godkänna din kommentar på nytt. När den väl är godkänd så syns dina kommentarer direkt.

Kommentera

