Solen skiner och jag gnäller…

Nu ska jag gnälla.

Det suger att vara ensamlevande förälder till en aktiv liten kille när deadline närmar sig och man måste fokusera med allt man har på en uppsats som verkligen sugit musten ur en…

När liten kille behöver aktivitet, umgänge, bus, lek och tid med mamma. Istället för att sitta spikad vid datorn och spela konstiga spel på spelo.

Han skulle varit med sessan idag, men hon fick migrän. Jag kollade runt bland kompisar men de var upptagna. Jag skulle behöva vara med honom, göra något. Jag VILL vara med honom och göra något. Istället försöker jag få laptopen att fungera med allt jag måste ha till uppsatsen och sitter i soffan medan han spelar…

Just nu känns det inte som det är värt det. Det känns som om ett vanligt kassajobb på ica är ett bättre alternativ. För då har jag arbetstider och lön, jag är van att leva på låg lön så det skulle funka.

För då har jag lediga dagar som jag kan ägna åt mitt barn.

Och slippa vara gråtfärdig av dåligt samvete för att inte ha tid att umgås med honom.

Ett svar to “Solen skiner och jag gnäller…”

  1. Det är värt det. Du är halvvägs nu. Härda ut ett liiitet tag till!!

Kommentera

