Intro till ny termin.

Den som trodde att tempot skulle mattas av. Trodde fel. Jättefel.

Den som tänkte att vi skrev en b-uppsats nyss kan fejsa fakta att vi den här terminen ska skriva en disputationsberättelse (och delta i en disputation på ett universitet) och en review-artikel och planera, genomföra, rapportera och presentera ett projektarbete.

I dk1 ska vi delta i en presentationsworkshop och ett filosofiseminarium där vi ska granska och presentera en vald filosof och vi ska skriva en disputationsberättelse efter att vi deltagit i en disputation. I dk2 ska vi skriva en egen review-artikel (peer reviewed) och göra en djupanalys av vald litteratur. Dk3 blir projekt för hela slanten.

Det känns spännande. Förutom projektarbetet som ger mig kräkkänslor. Det andra lär inte bli en bit kaka det heller men känns överkomligt.

Men när jag väl är där så är elefanten snart uppäten.

Fast jag borde redan ha läst en kursbok och läst in mig utöver det på vald filosof.

Vem jag valt?

Simone de Beauvoir. Ateistisk existensialist. Fenomenolog.

…texten…

Förresten har jag tappat nåt. Att leva sockerfritt gör livet lite lättare.

 

Kommentera

