Äntligen fredag!

Opponeringen är klar, färdig, done with! Kvar att göra idag är ett handledarmöte med feedback.

Nästa vecka ska uppsatsen kompletteras utifrån opponering och feedback, sen lämnas in för betygssättning. SEN är delkursen och terminen slut… Helgen borde ägnas åt studiefritt, jag behöver det. Men den måste förmodligen ägnas åt att sätta mig in i nya terminens uppgifter.

En obligatorisk uppgift är att delta i en disputation på ett universitet. Planen är spontant att åka upp till Stockholm för att dels gå på en disputation på Stockholms Universitet, dels för att träffa kurskamrater.

Det vore så jäkla kul och precis vad jag behöver… En paus i vardagen. Tvivlet är ju som alltid ekonomi. Allting kostar. Men fan vad jag vill!

Den disputation som såg mest ut att ligga i fas med vad vi läser (kvantfysik, geologi och mikrobiologi kändes lite för långt ifrån samhällsvetarinriktningen…) var denna:

Disputation: 2011-02-12 13:002011-02-12 13:00, sal G, Arrheniuslaboratorierna, Stockholm, SvenskaFranker, Qarin (Institutionen för språkdidaktik)Litteracitet och visuella texter: Studier om lärare och kortutbildade deltagare i sfi

Ja. Det känns som en bra plan. Om jag slipper mitt aircast och kryckor nästa vecka.

Det är fredag. Fredagstub i väntan på handledarmötet, innan jag kan ta helg…Vrid upp!

Han är het, The Boss.

4 svar to “Äntligen fredag!”

  1. Granntanten Says:

    En tid i Stockholm är precis vad du behöver!! Hoppas det går att ordna. Och på tisdag håller jag tummarna!! Hårt! =)

  2. GT: ♥ Ja, hoppas det med. På tisdag hade jag behövt nån att hålla i handen…

  3. Granntanten Says:

    Hur dags? Kanske kan jag följa med dig?

  4. GT: Tyvärr ska jag vara på röntgen kvart i ett och på ortopeden en timme senare. Hade det varit på fm hade du gärna fått följa med! Eller ja, jobbar du inte får du ju följa med oavsett. ♥

Kommentera

