En lång dags väntan på…

kväll?

Iaf så är den här nu. Kvällen. Den kom snabbare än den brukar, men så blir det kanske när man går upp klockan tolv?

Idag hade jag hellre varit och firat bästaste -ME- som firar födelsedag idag… Jag var inbjuden, jag ville så gärna åkt dit. Varit där, sagt grattis, gett en present. (Ätit det hon lagat, hon är en -fantastisk- kock/konditor…) Och fått lite kramar?

Men det blev inte så. (Det heller…)

Däremot har jag ägnat henne en tanke idag. Eller två. Och eftersom dagen tillbringats till största delen ensam har andra tankar också korsat det ullhåriga huvudet, nu när jag äntligen haft tid att tänka dem från början till slut…(ouch!) Jag behöver KBT?

Lite social har jag iofs varit. Jag har varit sällskapsdam åt en granne som skulle rasta bilen till några lokala affärer och passade väl på att utnyttja erbjudandet till att få hem lite varor till Casa Milou, det tackar jag för!

Kvällen däremot har spenderats i ensamt majestät med Spotify och småprat med vänner via diverse chatprogram som Skype. Skönt.

Jag snubblade på en ny sång med Helen Sjöholm på Spotifys nyhetssida. Den ska jag givetvis dela med mig av…

Helen Sjöholm – Ärlighet

Vacker. Mycket. Och sann.(Och smärtsam)

Over and out – wherever you are.

Ett svar to “En lång dags väntan på…”

  1. Det hade varit bättre om du varit här. Men jag ska baka och laga åt dig nästa gång du har möjlighet, det vet du. ♥

Kommentera

