Sömnig lördag.

Jag somnade skapligt tidigt igår… Och vaknade elva timmar senare. Elva. Det vet jag inte när det hänt senast… Iofs vaknade jag med en huvudvärk from hell, men den är på väg att rätta till sig med kaffe i riklig mängd och Dr Treo.

När jag gick och la mig skulle jag kolla så dörren var låst. Det var den och jag slängde en blick genom dörrögat. Nästan skrek så rädd blev jag… Utanför, två-tre meter bort ungefär, stod min ena granne (den som inte riktigt är som alla andra) och gestikulerade. Inte mot min dörr, utan mot någon som tydligen stod där… Han nickade och såg ut som han pratade men det hördes inget.

Jag hade inte väntat mig att se nån i porten, och när jag då såg nån såpass nära dörren blev jag skiträdd. Fast som sagt, han stod med sidan mot min dörr, det såg ut som han pratade med hissen. Jag tror han frågade om den gick ända upp, för då hade han behövt åka med…

För övrigt är det lördag. Jag måste nog ägna nån timme eller två åt en skolbok. Och lite uppgifter inför DK1 i T4. Men tänkte ta det ganska lugnt ändå. Jag behöver det. Vila bort huvudvärken, chilla, plocka lite, vika tvätt… Göra sånt jag inte har hunnit med på länge. Det behövs också… Jag gillar att ha det fint, rent och prydligt hemma även om det inte ser ut så nu…

Däremot tänker jag inte göra som jag såg Gosig Mus göra nyss. Troligen när jag sov. Ni vet, när katten är borta… Fast de såg ut att ha det rätt trevligt, för den delen.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

