Waste of time?

Och inte my favourite waste of time heller.

Vi skulle ha workshop idag på skolan. Det hade vi. Introt var okej men uppgiften var minst sagt luddig. Ingen förberedelse skulle krävas men vi skulle gärna ha läst en text innan. Och, visade det sig, ha gått igenom en mängd hjälpprogram för att lära oss att presentera oss i den digitala världen. Länken till de programmen kom upp under helgen.

Meningen med workshopen var att svara på några frågor och beskriva en aktuell bild utifrån vetenskapsfilosofiska kriterier. Det gjorde vi. Meningen var också att vi skulle använda de nya pedagogiska visuella hjälpmedlen, men det gjorde vi inte. Anledning: Om/när man installerade dem behövde man maila och få en bekräftelsekod. Den kom inte under hela workshopstiden. Behovet av struktur är omedelbar och vi gav den feedbacken öppet till handledaren.

Men resultatet vi presenterade i den grupp jag hamnade i fick positiv kritik från vår nya handledarguru (jag har en liten crush på honom? *haha*) och eftersom det bara var jag och en tjej till så tar jag åt mig som fan av den. Vad han sa? Jo: ”de kopplingar ni gjort är alldeles lysande” ♥ Inte så mycket kanske, men i situationen var det guld värt eftersom alla var galet frustrerade, förvirringen total och vi fick inleda.

Förutom det så… Kom liten prins hemspringande efter skolan istället för fritids och han hade tusen orsaker och ursäkter till varför (han vet att han inte FÅR göra så) men jag insåg snabbt att han bara längtade hem… Så mitt i allt fick jag fixa mellis och parkera honom i soffan med täcke och barnprogram och där chillade han i lugn och ro nästan hela tiden. Men jag har (igen) poängterat att han inte FÅR göra så och att fritidspersonal var ute och letade efter honom. (Fick jag höra när jag ringde om att han kommit hem.)

Det är måndag i Casa Milou och jag ser fram emot en eventuell resa till Stockholm nästa vecka. Om jag blir gipsfri imorgon när jag ska röntgas. (Håll tummarna hårt?)

För övrigt så åt jag något galet gott till lunch idag. Jag gjorde en ”här är mitt kylskåp”-lunch.

Cesarsallad ”Milou”:  Keso/avokado på en bädd av ruccola, rosé och babyspenat, toppad av knaperstekt bacon och currymajonnäs. Röd paprika och gurka som tillbehör och dekoration.

Det var skitgott.

Och solen sken. Bara en sån sak?

 

 

4 svar to “Waste of time?”

  1. Hej!
    Det låter som att er workshop var lika förvirrat som vår. Det var verkligen illa presenterat och dessutom tycker jag att det är fräckt att lägga ut på söndagen länkarna till alla presentationsverktygen. Hur skulle vi ha möjlighet att hinna kolla igenom det? Jag skakar bara på huvudet åt det. Men vi gjorde precis som ni det bästa av situationen, fast jag är inte säker på att jag verkligen lärde mig något. Hmm? Det får jag nog fundera på…
    Din Lunch lät helt superb. Det märks att det går att lägga om kosten, bara man vill. Det fungerar faktiskt även för mig.
    Du och sonen får ha en skön kväll tillsammans.
    Kram
    Tina

  2. Det lät jättegott!

  3. Tina: Det var väl samma workshop vi deltog i? =)

    Det största pluset med vår dag var återsamlingen vid 14 med mr M. Han är en suverän handledare, verkligen. Den biten var riktigt bra, av en i övrigt mindre lyckad dag. Men visst lärde vi oss något. Även om det inte var de program vi skulle använda.🙂 Er pres var rolig.

    U: Det var det. Jag måste göra en repris på det imorgon.

  4. Haha Visst var början samma, men jag tänkte nog mera på det som kom därefter. Jag var lite avundsjuk på er som fick mr M. Det hade jag också velat ha.
    Tack för att du har kollat vår press. Har ni lagt ut er presentation?

Kommentera

