Tumhållning, please?

Idag behövs det tumhållning. Jag ska åka och röntga foten och träffa ortopeden.

Det är inte utan att jag är nervös. För tänk om det inte är läkt? Tänk om jag måste ha aircast i 6 veckor till?

Nej. Tänka positivt! Det är klart att det är läkt! Det gör inte ont längre, det känns inte glappt alls och jag TROR det är helt därinne. Sådeså. (Fast ont har det inte gjort sen första-andra veckan nån gång.)

Jag vill verkligen bli av med aircast och kryckor. Jag vill verkligen kunna börja gå utan, även om jag nog kommer vara rädd i början… Och ja, jag SKA vara försiktig. Inte ta långa skogsrundan första veckan, iaf. *hehe* Jag saknar promenaderna med granntanten nåt sjukt. ♥

Uppdatering: Tänka positivt hjälpte. Inte. Jag får leva med mitt aircast sex veckor till. Men det hade iaf börjat läka, det fanns ny benmassa i brottet. Alltid nåt. Eller så. Det är inte utan att jag är inte är en happy bunny just nu. Det är en smula svårt att se positivt på något just för tillfället.

Dessutom har fluffhunden ont i magen. Den kraschade rejält av medicinerna han fått och han har blodiga diarréer. Och vi kan inte ta oss till veterinären pga att vi inte har nån bil och de vi ringt till behövde sin bil själva.

Ett svar to “Tumhållning, please?”

  1. Hej!
    Jag tänker på dig idag vännen och håller både fingar och tår. Dessutom skickar jag över en massa styrkekramar…
    // Tina

Kommentera

