Det är visst fredag…

Och jag är ingen happy bunny.

Det kommer nog tillbaka, jag började se ljuset förra helgen, när opponeringen var gjord. Då lekte livet igen, jag var glad och avslappnad och såg fram emot att resa till huvudstaden och träffa goa kurskompisar och andra vänner, äta gott, dricka godare och få vara bara jag…

Ända till tisdag lunch var jag glad. Ända till jag hade röntgat min fot och fått besked att jag måste ha aircast sex veckor till.

Det hände en hel del samma dag, och jag hann inte riktigt känna efter just då. Men det har kommit ikapp mig sen dess kan jag säga. Allt på en gång, why not liksom. Introduktion till ny delkurs, kul som fan. Kändes det då. Lite komplettering efter opponeringen, lätt som en plätt. Kändes det då.

Men det har inte varit så lätt som en plätt. Det har gått ganska trögt. Förmodligen för att jag är liten, låg och ledsen pga min jävla fot.

Ser ni det svarta strecket på lilltå-sidan? Det är där min fraktur sitter. Den som inte vill läka. Från skadetillfället till röntgen 6 veckor senare hade glappet ökat mellan brottytorna och ett litet ”v” hade smugit sig in. Det var större då än när jag skadade mig. Till i tisdags hade det bildats ny benmassa i det glappa området, men den var ännu inte förbenad. Om ben är vitt så var benmassan genomskinligt vit.

Hade frakturen suttit längre ner på benet hade den läkt snabbare. Där den sitter nu är sämsta möjliga plats för en fraktur enligt ortopeden. Jag har märkt det.

Jag är liten, låg och ledsen. Det sa jag, va? Kanske borde jag åka hemifrån nästa vecka ändå. Kanske borde jag byta miljö, umgås med nån annan än me, myself and I. Kanske borde jag ta mina kryckor och gå upp till granntanten istället för att bara längta efter att få gå promenader igen.

Men jag är tom. Tom, trött och less. (Tur jag har en blogg att gnälla i?)

2 svar to “Det är visst fredag…”

  1. //"Borderman" Says:

    Det är lätt för mig att säga, att ta dig till stora staden, ät gott och drick godare. Det går att åka buss, äta, dricka, umgås – med kryckor – även om det givetvis varit lättare utan.
    Men det är lätt för mig att säga. Hoppas, i vart fall, att fotskrället läker och att du mår som du förtjänar snart!
    kramashårtochlänge

  2. //"Borderman" Says:

    Såg inte att den bytt namn till ”borderman” – man ska inte ha två vänner som bloggar på wordpress – om man inte använder samma sign.. Jocke på jobbet kallar mig Borderman, internäätjonellt jo know *S*

Kommentera

