Måndag. Blues.

Jag jobbade som fan. I helgen. När jag inte var passopp, alltiallo och allmän slav åt den yngre generationen.

Liten prins hade översovarkompis och de slutade inte leka på söndagen förrän det var dags att gå in och göra söndagkväll med allt vad det innebär… Härligt!

Vad jag jobbade med? Tolkning. Av resultat. Det som vi fått feedback på och som behövde göras om. Det blev nog bra hoppas jag. Nu är den iaf klar att betygsättas.

Ett sorgligt besked dök upp i kvällspressen igårkväll. En legend har gått ur tiden. Det har kolat rätt många ”kändisar” bara inom en kort tidsperiod, frågan är om det är slut på artister antingen där uppe eller därnere…

Rest In Peace, Gary Moore.

Själv är jag slut som artist. Var trött idag efter plugghelgen så jag la mig igen när prinsen gått till skolan… Vaknade lagom till nytt handledarmöte för vårt examinationsseminarie nästa vecka.

Bara att kasta sig in med huvudet före i de studierna, som tyvärr legat lite på vänt i pipeline nu när uppsatsarbetet tagit så mycket tid, vi var flera stycken med det dilemmat så jag känner mig varken ensam eller efter pga det… Så nu ska här pluggas filosofi och läsas om en vald filosof.

Faktiskt tycker jag det ska bli kul.

Men det hade varit roligare att åka till Sthlm och gå på disputation med kurskompisar, käka gott, skratta högt och åka på en kryssning som en liten guldkant i tillvaron…

Tänka positivt: Det kanske är en jävelstorm nästa helg. Kanske det är roligare att åka framåt maj eller så.

(Gary Moore)

Used to be so easy to give my heart away.
But I found out the hard way,
there’s a price you have to pay.
I found out that love was no friend of mine.
I should have known time after time.

So long, it was so long ago,
but I’ve still got the blues for you.

Used to be so easy to fall in love again.
But I found out the hard way,
it’s a road that leads to pain.
I found that love was more than just a game.
You’re playin’ to win, but you lose just the same.

So long, it was so long ago,
but I’ve still got the blues for you.

So many years since I’ve seen your face.
Here in my heart, there’s an empty space
where you used to be.

So long, it was so long ago,
but I’ve still got the blues for you.

Though the days come and go,
there is one thing I know.
I’ve still got the blues for you.

Kommentera

