Jag är lite efter min tid, tror jag…

Igår snubblade jag över något jag ville undersöka närmare idag.

Ett sätt att surfa säkrare. Jag hade inte hört talas om det tidigare, ändå släpptes det i maj förra året. Visserligen bara som betaversion, men ändå. Det har inte lämnat betastadiet ännu, men det kommer nog.

Vad, kan man undra?

Jo. Möjligheten att surfa anonymt. Att smyga under radarn på diverse nätfiskare och statistikräknare och annat. Möjligheten att slippa bli spårad när man är ute på sina webäventyr. Kan vara bra att ha om man sitter på en jobbdator.

Även om historiken sparas lokalt som vanligt.

Så… med hjälp av Google Encrypted kan man leka osynlige mannen på nätet. Om man vill.

Varför man nu skulle vilja det, det har jag ingen som helst aning om… Själv döljer jag aldrig mitt surfande, jag har inget att skämmas för eller nån att redovisa för.

Men nu vet ni. Ni som smyger.
Men eftersom jag är synsk vet jag ändå vilka som är i min blogg och härjar. Sådeså.

Ett svar to “Jag är lite efter min tid, tror jag…”

  1. Jag tror jag är en av smygarna i din statistik, eftersom jag kommer via bloglovin. Men du vet ju att jag är här. =)

Kommentera

