Fredag…smys?

Igår när jag skrev sista blogginlägget var jag ganska febrig. Strax efter att jag skrivit det såg jag spindlar på golvet. Många spindlar som kom från alla håll. Men jag blev inte rädd för dem, fast jag kände att en av dem klättrade upp på min fot.

Jag insåg att det inte finns några spindlar och att min hjärna nog skulle må bra av lite mer febernedsättande och sömn. Men det är första gången i mitt liv som jag upplevt feberhallucinationer och samtidigt varit vaken nog att begripa att det faktiskt inte var verkligt, det jag såg.

När jag sen mätt temperaturen och poppat ett par piller till (jag är ingen hjälte) och lagt mig så hade jag så bisarra tankar att jag funderade på om jag faktiskt höll på att bli tokig på riktigt eller om man kunde drömma fast man var vaken.

Sen minns jag inte så mycket mer än att jag vaknade runt halv tre med sängkläder som kunde vridas ur så jag fick vända på täcket och försöka somna om. Nästa gång jag vaknade så hade jag frossa. Yay, det är spännande att vara sjuk?

Men jag säger idag som jag sa igår: Det känns mycket bättre nu. Frisk är jag inte men jag fungerar och det känns inte som att jag har särskilt hög feber.

Däremot har jag misslyckats med att hålla mig aktiv och insatt och komma med kloka tankar på både ett dubbelgruppsmöte i ACP och ett gruppmöte i Skype – jag fick inget grepp och kunde inte förstå sammanhangen. Jag åker lite snålskjuts på de andra just nu, känns det som, när jag tar del av deras anteckningar och tankar inför frågeställningarna.

Men de frågor som ska publiceras till seminariet kommer givetvis vara mina egna. Jag har till söndag på mig, tills dess ska jag vara frisk nog att kunna skriva något vettigt. Det jag insåg efter dubbelgruppsmötet idag, iaf, var att jag är långt ifrån ensam om att känna att jag inte har grepp.

Det är fredag och jag går i slow motion.

Eftersom det är fredag och jag fortfarande är het så tänkte jag matcha med någon som definitivt är HET!

Mr yummy, The Boss.

Det kan inte bli hetare än så utan att vara X-rated.

Ett svar to “Fredag…smys?”

  1. Hej!
    Det låter inget vidare. Jag hoppas verkligen att du snart kommer att må bättre. Krya på dig vännen.
    Kram
    Tina

Kommentera

