Sårbar?

Blir man det när man är sjuk?

Jag känner mig lite sårbar just nu. Ömtålig. Jag, som är stålkvinnan? Jag som kan allt (själv) och försöker att inte gnälla (annat än i bloggen) om krämpor hit och dit?

Feber och halsont och susande kupa och dånande öron och öm, öm, öm kropp är inte alls skönt. Jag stapplade mig ner till affären förut och kände att jag höll på att svimma.

Sånt gör ju aldrig jag? (Förutom när jag har feber eller så.)

Jag tyckte dagen var bättre och det var den. Febern var inte jättehög på morgonen och den hölls i schack med panodil. Men nu ikväll kryper den trots panodil upp till 39-strecket och plötsligt så är jag svimfärdig fast jag sitter…

Det är inte skönt alls.

Men jag har bestämt att jag är frisk imorgon. (Nån som tror på den?)

Jag är ynklig. Jätteynklig.

Kramas?

Kommentera

