Hur fort går veckorna?

Det var en fråga jag fick i morse. ”Mamma, veckorna hos dig går så fort, det är snart helg igen.”

Ja, jag håller med honom… Barnveckorna bara rusar iväg, liten prins tyckte veckorna hos pappa går saktare än veckorna hos mig. Vad beror det på? Varje dag är så värdefull.

Även de gånger jag är världens värsta mamma. Det var jag tidigare ikväll. För jag hade krävt något som prinsen struntade i. (Att komma hem och ta på sig ordentliga kläder innan han skulle vara ute och leka.)

Det innebär att prinsen kom hem iskall, för han hade sprungit till kompisen i tunn jacka och gympadojor… De skulle ju bara vara inne, sa han. Jag lät honom gå med ovanstående förbehåll och han lovade men sket han ganska löst i att hålla det löftet… Vilket innebär att han inte får springa iväg tunnklädd till kompisen igen förrän han är 35.

(Då tittade han iofs ganska tvivlande på mig.)

I övrigt så har jag varit en flitig student idag. Pluggat-som-fan och först inte begripit nånting för att sen få en aha-upplevelse. Imorgon ska jag se om jag kan återkalla den upplevelsen för då ska det utvecklas ytterligare, det jag lärde mig idag. Wish me luck?

Förutom det så är livet en låg ton av moll, jag är inte på benen riktigt, även om jag fungerar och tänker och skrattar och gör sånt som jag både ska och måste göra. Jag vet att jag kommer igen, det gör jag alltid. I ain’t no quitter. Men det har varit en lång-jävla-vinter som jag iofs tyckt om rent vädermässigt, men i övrigt har det varit piss och pest och senapsgas på många andra plan.

Men snart. Snart är jag fri från aircast och kryckor, snart kan jag gå promenader igen och snart skiner solen och snart kvittrar fåglarna. Snart dämpas kanske inte saknaden efter pärlan men med tid mattas säkert den också.

Snart.

”Inside I felt like I was carryin’ the broken spirits
Of all the other ones who lost
When the promise is broken you go on living
But it steals something from down in your soul
Like when the truth is spoken and it don’t make no difference
Something in your heart goes cold”

Ett svar to “Hur fort går veckorna?”

  1. Granntanten Says:

    Snart❤

Kommentera

