Förresten…

Det blev inga bullar bakade eller rum iordninggjort. Liten prins ville leka med kompis och stack dit… Jag blev bjuden på fika hos samma kompis så jag stack också dit. Det man inte ser behöver man inte göra och bullarna kan vi baka en annan gång. Det är ingen som gör det åt oss.

Och vi fick fika ändå. Supergoda chokladmuffins med marshmallows, en klick vispad grädde till. Vilken fest en vanlig söndag i februari! Vi dröjde oss kvar där en stund, umgicks, småpratade, skojade, retades. Okomplicerad samvaro, precis vad doktorn ordinerade.

Sen, när vi var hemma igen, fick mamman laga mat. Baconlindade kycklingfiléer är något av prinsens favoritkäk nu. Råstekta potatisstavar till prinsen, brysselkål till mamman. Sås på lättfraiche (no more fat for this mama) och festen var ett faktum. Liten prins sa ” men jag vill inte HA brysselkål” fast han inte ens blivit tillsagd att ta några, ändå norpade han fem-sex stycken på min tallrik. Bara för att jag sa han skulle låta bli. ” De är ganska goda men inte jättegoda” tyckte han.

Jag åt inte brysselkål förrän jag passerat 40 så jag tycker det är bra att han äter dem öht. Broccoli däremot äter han mer än gärna.

När maten var uppäten var det dags för tandborstning och sängen, lite läsa och massor av gos senare somnade vi som utblåsta ljus. Tills jag vaknade och insåg att jag hade två maskiner tvätt att hänga, jippi… Tumlaren har avlidit, troligen drivremmen igen – det är femtielfte gången det händer. Slösurf och en stunds youtube’ande och jag är redo för en ny vecka strax…

En låt har snurrat rätt mkt de senaste dagarna, sen jag blev påmind om den… Både underbar och känslosam, på samma gång.

Bono. U2.

Texten. Bara så.

Kommentera

