Sköna lördag…

Jag vaknade utvilad. Fick ett fluff på besök. Startade dagen långsamt…

Jag behövde en långsam start.

Sen fick jag hänga med på shoppingrunda, både till affärer jag behövde och affärer jag ville besöka. Jag hittade nåt fint i en och nåt gott i en annan.

Så nu är kyl, frys och skåp fyllda inför barnveckan och lite till, det känns bra.

Jag har hunnit städa fint också, inte bara ytstäda utan faktiskt städa på riktigt, torka damm och insidan av köksskåpen och putsa speglar och sånt… (Fönstren får vänta ännu ett tag.)

Det är så länge sen jag faktiskt kände att jag hade både tid och ro att städa ordentligt, göra fint… Så när kvällen kom var jag nöjd. Tända ljus överallt, inget spartanskt över det – vi var ju hos farbror Ingvar i veckan och bunkrade lite… Men i den takten ljusen gick åt ikväll lär jag få besöka staden i söder snart igen.

Men fint var det. Mysfaktorn var hög i Casa Milou.

Och kvällen tillbringades med det goda från affären med den gröna skylten och i samtal med goda vänner och bra musik. Farbror Phil Collins spelade och en nygammal favorit – Louise Hoffsten.

Tänk att kunna spela munspel som hon.

Kommentera

