Sömnproblem?

Jag har sovit illa. Som fan. Och när jag väl sovit har jag drömt elaka drömmar. Om de bara kunde upphöra?

Det är inte ens fullmåne. Men jag tror jag vet vad det beror på… Flera dagars avkoppling utan skolstress men också utan motion eller annan stimulans och flera nätters sömn med minst åtta timmar i sträck har gjort att jag helt enkelt är FÖR utvilad?

Igår kväll och natt var jag galet rastlös. La mig men gick upp igen. Slösurfade och spelade meningslösa spel och pratade med andra nattvakna vänner.

Tur att vi är flera?

Vaknade strax efter åtta av flera ilskna signaler på dörren. Där stod vaktmästaren som skulle fixa torktumlaren jag felanmälde förra veckan. Han undrade om jag haft en tuff natt och inte ens det kunde jag glädjas åt att ha haft.

Men jag kunde glädjas åt att han beställer en ny tumlare åt mig. Den är död. Slut.

Det innebär troligen att jag får ner min elförbrukning lite, då nyare elapparater har mindre energiförbrukning än de gamla från tidigt nittiotal. Ka-ching! Sånt gillar vi.

För övrigt fortsätter Louise Hoffsten att snurra på min Spotify. Sjukt sköna låtar.

Har jag sagt att jag vill kunna spela munspel som hon?

Kommentera

