Torsdagar kan vara bra dagar.

Nu har den ju knappt börjat, iofs. Men en gryende plan har tagit fastare form idag och har jag tur och allt funkar så… kommer jag skapa glädje idag.

Att skapa glädje en torsdagförmiddag i början av mars är väl en inte alls dum idé?

Förhoppningsvis lyckas det jag förbereder och om det gör det så har jag världens lyckligaste lilla prins här i eftermiddag.

Och om förmiddagen är så god, vad ska då inte eftermiddagen vara?

Uppdate:

Det blev lyckat.

Liten prinsunge fick en begagnad dator, jag fick hjälp att hämta en prisvärd dator av tillräcklig kapacitet till hans rum. En lånad skärm, en gammal mus med kula och ett extra tangentbord från gömmorna gjorde paketet komplett.

Det innebär att jag nu får ha min egen dator ifred och prinsen kan installera spelet Euro Truck simulator som han spelat hos en kompis och som han älskar. (Vad det innebär? Att köra lastbil med gods i europa.) Kanske kan vi hitta bus driver simulator också och lite sånt, som små prinsar gillar.

 

 

Kommentera

