Solsken…

Det gör mig glad att se. Och jag får en längtan ut… Ska nog ta vara på solen genom en liten promenad ner till ica eller så. Jippi. Till ica är det 300 meter ungefär men jag pallar inte att gå längre än så i taget. För jag har turen att ha fått en grym inflammation i ena axeln som en direkt följd av kryckor och gips. Tummarna gör också ont, men inte riktigt lika mycket.  Handleder och armbågar har klarat sig, däremot.

Men solen skiner och jag får frisk luft, bara en sån sak. (Jag är ju en positiv jävel, jag…)

För övrigt är det lördag, om nån nu missat det.

Jag tänker vinna på Lotto ikväll. Storvinsten. Det är min tur nu, det är faktiskt det. Så när jag vinner (ni andra behöver inte spela, vinsten är min) så kommer jag boka resa. Vi kommer tillbringa ett par månader eller resten av livet på varmare plats. Nånstans där de har paraplydrinkar och blått-blått hav. Vit sand och vajande palmer.

Visst ser det fint ut? Det är så vi ska bo, så fort vinsten är utbetald. Javisst. Till Sverige kommer vi bara på sommaren, nån månad sådär i juni-juli eller så. Vi köper kanske ett kustnära hus och möjligen en fin liten 12-rums lya i Sthlms innerstad… Resten av tiden glider vi runt i världen och upplever både natur och historia och språk och liknande på plats. Självklart med en heltidsanställd lärare åt liten prins…

Eller hur?

Vad drömde jag sen? Risken är rätt uppenbar att den enda paraplydrink jag får uppleva ikväll, nästa vecka eller månad är av den finska typen…

Men jag är inte bitter.

2 svar to “Solsken…”

  1. Granntanten Says:

    Men den finska paraplydrinken är inte att förakta! =) Den värmer ju inte utanpå som solen i Karibien gör. Men den värmer insidan? =))

  2. Granntanten – så länge du delar den och vi löser världsproblem är jag glad. ♥

Kommentera

