Flitig som en myra på…

crack?

Vem? Jag. Jag har hamnat i en ostressad lunk vad gäller skolan och har då passat på att göra följande sen i fredags:

Städa (sådär noga att ryggen går av och man blir toknöjd)
Tvätta (och hänga då tumlaren inte kommit än)
Baka:
Mjuk pepparkaka
Morotskaka (to die for!)
Kanelbullar (96 st)
Rågbullar (48 st)
Havreflarn med chokladkräm (ca 20 st)
Laga god mat
Jambalaya
Potatismos och köttbullar (hemgjort, ofC)

Dessutom har vi varit och umgåtts, IRL, ni vet. Försökte oss på en Guitar Hero-grannfejd och tja, mer fejd än Guitar Hero blev det. Men fikan var god.

Och även om det inte är så mycket mer än vad man kan, bör och ska (?) när man är ledig, så… Är det betydligt mer och i en annan sinnesstämning än tidigare, när tentorna duggar tätt och pluggandet inte går att lämna ens på helgerna…

Det känns jäkligt skönt.

Nu ska jag bara bli av med gips och kryckor så kommer livet leka igen.

Fast jag vann inte på Lotto. De på Tipstjänst eller vad det heter läste nog inte min blogg igår.

Ett svar to “Flitig som en myra på…”

  1. Hej!
    Vilken trevlig helg du verkar ha haft och dessutom har du varit flitig. Visst är det skönt att bara kunna vara och strunta i allt pluggande. När det gäller Lotto så vann faktiskt jag. Det blev hela 23 kr. Tjoho!! Det är inte mycket att hänga i påskriset, men det var en vinst i alla fall.
    // Tina

Kommentera

