Det flyter på rätt bra nu.

Vi har en deadline på ett PM inför en litteraturstudie och en empirisk undersökning på fredag. Senast fredag kl. 12 ska vi ha kommit på vad vi ska skriva om och vad vi ska undersöka för projekt…

Jag är klar. Vi är klara.

Jag och M, som ska jobba ihop. Det var hon och jag som slet som små djur sida vid sida med uppmuntrande tillrop, galet babbel om allt och inget och en smula snusklänkar som pausaktivitet för att lämna in senaste tentan i tid till deadline.

Fy fan vad vi kämpade. Rakt in i kaklet, men i tid kom den. Jag levde som i ett lyckorus sen, först för att faktiskt ha förstått disputationen (Maskinteknik och sustainable development på engelska) och sen för att ha lyckats knyta den till både vetenskapsfilosofi och till vår valda filosof, som var en ateistisk existentiell feminist, bara det var en bedrift värd att ristas i sten…

Nu har vi då bestämt oss för att skriva ihop, M hade en idé som jag tyckte lät galet intressant och vi började spåna på den. Och nu är PM inlämnat, nu ska vi bara få det godkänt och helst utan allt för omfattande ändringar dessutom.

Medan vi skrev PM’et så kunde vi ju (såklart) inte hålla oss till ämnet, nä… Vi diskuterade (förstås) sex, nakenhet och ankor också. Och djupanalyserade metareflektion och konstaterade att vi varken lider av Anatidaephobia eller Porphyrophobia. (Google it!)

Men jag törs inte riktigt analysera VAD vi lider av, för övrigt så lider jag inte alls av det, tvärtom. Det är rätt trivsamt härinne i min egen lilla hjärnas verklighet. Egentligen tycker jag att fler kunde vara som jag, det hade blivit så mycket roligare då.

Nå. Vi fortsatte dagen med en kort-kort lunch och ett gruppmöte med Fab5 för peptalk och kamratgranskning av PM. Efter det kryckade jag iväg till bästaste sessan som bjöd på middag och fika och jag fick gosa lite med kissarna och fluffet. ♥ Mitt i pussygosandet stal jag några minuter med en skön röst i örat och jag önskade break-a-leg och hoppas förstås inte det blir bokstavligt.

Det flyter på rätt bra nu.

4 svar to “Det flyter på rätt bra nu.”

  1. Hej!
    Vad skönt att höra! Du har haft det så motigt, så jag blir så glad för din skull (och naturligtvis för din skrivpartner). Grattis och bra jobbat!
    // Tina

  2. Gott med flyt!! ♥

  3. Det gjorde vi bra! Jag är galet nöjd och stolt.🙂 Vi får väl se vad morgondagen bjuder på i GAB-väg. Säkerligen en hel del eftersom jag, en sömntablett till trots, inte har lyckats somna än och kommer att vara trött och jobbig!

  4. Tina – Tack!

    U – underbart!

    Mauw – Vi rockade! (Och vi kommer få ihop en massa – mellan GAB och annat ljuvligt ♥)

Kommentera

