Är det inte det ena…

Så är det det andra, sa tanten som fick näsblod…

Jag har ju nyss fått ny torktumlare då den andra avlidit av ålder och ansträngning. Inatt upptäckte jag att kylskåpet var paj. Jag skulle ta ett glas vatten ur tillbringaren jag har där för att ha kallt vatten och upptäckte att det inte var kallt. Alls. Och det fanns ingen frost på elementen, eller ens nån kondens. Och inget hände när jag vred på termostaten heller.

Det var bara att packa ut alla (ljumma) kylskåpsvaror på balkongen. Och vara glad att det var kylskåpstemperatur därute.

Idag ringde jag bostadsbolagets jour och inom en timme hade jag en lånekyl – raskt jobbat! Och förhoppningsvis så är kylskåpet så trasigt att det inte går att reparera utan ersätts med ett nytt, energisnålt.

Bovärden som hade jouren sa att det här är inget ovanligt just nu. Tydligen så går vitvaror/elektronikvaror sönder på löpande band för bostadsbolaget för tillfället. Hon sa: ”Så går det när man drar in på reparationer och underhåll, då får man ta att allt går sönder på en gång när större delen av utrustningen är ungefär lika gammal och håller ungefär lika länge”

Så nu hoppas jag på att spisen och diskmaskinen och tvättmaskinen kraschar också. Jag gillar nya saker.

 

Kommentera

