Snöstorm och helg

Idag var världen vit när vi vaknade. Och snön fortsatte att ösa ner hela morgonen. Liten prins som älskar snö sa: ”Men ska det aldrig sluta nån gång?” Jag har en svag aning om att han börjar tycka det är lite mycket nu…

Men av de utlovade 10-15 cm har vi fått knappa 5, så det är väl trots allt okej. Det är inte som att det tänker stanna kvar heller, mtp att det är vårdagjämning nästa vecka. Men samtidigt är det långt ifrån den vår vi hade för några år sen då körsbärsblommen slog ut redan i februari.

Jag längtar dit och jag längtar till när jag törs belasta min fot mer än korta korta promenader runt kvarteret. Jag får sjukt ont i foten nu, det är troligen för att jag inte haft sko på den på 18 veckor och nu helt plötsligt måste jag använda den igen.

Ont, förresten. Jag brukar sällan gnälla om kronisk smärta och ledvärk – men idag känns det som om jag blivit överkörd av tåget. Jag är stel och det knakar och knäpper när jag rör mig och det gör ont ungefär överallt – troligen är det ovädret som är orsaken till det. Lite ynklig är jag, alltså.

Men inte enbart. Jag är rätt glad för övrigt, vi har haft handledarmöte i ett par timmar idag. Vi gick igenom de inlämnade PM’n för litteraturstudien vi ska göra och det gavs mycket information om hur det ska se ut, vad vi ska tänka på, hur vi ska lägga upp våra olika studier – och det var riktigt kul att se de andra kurskamraternas PM och höra den feedback de fick.

Vi har två handledare och de är varandras raka motsatser kan man säga, och det gäller att lära sig relatera till dem båda… Den ena av dem kommer vi tyvärr inte ha med nästa delkurs, det känns tråkigt. För handledningen vi får av honom är konstruktiv, positiv och väldigt välformulerad, man känner sig både sedd, förstådd och på rätt väg när handledningen är färdig. Idag höll han ihop mötet på ett väldigt tydligt och uppskattat vis.

Och vi är på god väg med vår litteraturstudie. Ja, det finns massor kvar att göra. Men känslan är god, vi jobbar på bra och har en tydlig struktur. Och vi både får och ska använda APA. Bara en sån sak? No more Harvard, iaf inte för den här studien. Lovely!

Jag tar fredag och ska ägna lite TLC åt mitt hem och fredagsfika med finaste bästaste familjen – liten prins behöver inte gå till fritids idag utan kan gå direkt hem. ♥

Fredagsmusik – vardagsromantik – verklighet – kärlek.

(Jag behöver en kram… Av starka armar)

Kommentera

