Det går bättre nu.

Jag har iaf åstadkommit NÅT.

Vilket är bra.

Jag borde åstadkomma mer. Men det kommer.

Mellan varven tar vi pauser i skrivandet. Vi associerar vilt ord och uttryck från våra respektive akademiska texter och skapar nya användningsområden för dem.

Dagens ord är ”social lubricant”. Javisst. Det är vad självkänsla är, för övrigt.

Gårdagens ord var kilosekund. Och akademisk förmiddag, förresten. Det är användbara uttryck när man pluggar på distans. Eller ja, kilosekund är nog alltid användbart.

För övrigt borde hundstallets sida spärras från min dator. Det är en konstig sorts självplågeri jag ägnar mig åt. Att titta på bilder på hundar jag inte varken kan eller vill ha med mitt förnuft.

Även om hjärtat inte håller med.

Han fattas mig så det värker i bröstet.

 

Kommentera

