Thunder road…

Det är fredag och jag har jobbat färdigt för idag.

Vad gäller skolan, alltså. Det ska göras lite hushållsarbete, tvättas lite, städas lite och sen… Kan jag ta helg. Men jag tar helg utan våfflor, dem sparar vi till måndag när liten prins kommer hem.

Då blir han glad.

Vi har jobbat bra, och nästa vecka kommer vi få ihop vår litteraturstudie från resultat genom inledning och metod till diskussion och det kommer bli bra.

Mycket bra.

Veckan efter ska vi redovisa och sen är det inlämning av den färdiga litteraturstudien – det känns som att vi har mycket att göra men är i full kontroll över arbetet.

Än så länge.

Och jag har lånat en geriatrisk hund över helgen, för länge sen lovade jag att passa den gamla tant Maja, carinterrier och senil. Hon är inga problem, vi kommer slockna i soffan båda två och kanske köper jag henne nåt gott, det är ju fredag.

På tv ligger fokus på socialdemokratisk kongress och partiledarval… Allt för stor fokus ligger på fysiska kännetecken och allt för lite på vad han vill, vem han är. Men det lär vi få veta, tids nog. Det jag vet att han har är en brinnande entusiasm,  drivkraft och engagemang.

Själv kan jag bli… lite avundsjuk på den där entusiasmen, den totala övertygelsen om något. Jag vet inte när jag tappade den eller om jag nånsin haft den. En total övertygelse om att det jag gör är rätt, jag är på rätt väg och det mål jag jobbar mot gör jag för att jag inte kan något annat, har något annat val…

För att min själ brinner.

Det känns snarare som att min själ kommer brinna i livet efter detta.

Jag önskar i vilket fall som helst den nya partiledaren allt gott och hoppas att han är där han vill vara. Att hans glödande entusiasm gör något gott för dem han är satt att leda och för politiken som de ska driva.

Själv tänker jag driva runt lite med snabeldraken nu… Och The Boss i öronen. Han ska få sjunga för mig och för mig enbart…

 

Kommentera

