Inatt drömde jag…

Och jag har inte sovit varken mycket eller länge, men jag har drömt. Flera av drömmarna vävdes in i varandra och jag minns dem. De dröjer sig kvar…

En av drömmarna handlade om Skottland. Jag åkte dit, och flera av scenerna kändes som hemma. Som att jag varit där förut. Det är en återkommande känsla, jag upplevde den första gången när jag såg Highlander, nån gång på åttiotalet. (86? 87?)

Det kan ha att göra med att ljudboken jag lyssnar på innan jag ska sova handlar (delvis) om Skottland och om skotska highlanders…

Men ändå. Jag måste åka dit. Se med egna ögon, känna om det är så som jag upplevt… Se om en del av mig finns att hitta där.

Jag var inte ensam på min resa i drömmen. Det är det märkliga med drömmar, de formar sig som de själva vill.

3 svar to “Inatt drömde jag…”

  1. Granntanten Says:

    Inte utan mig,hoppas jag…:( Vill också åka dit.

  2. Granntanten: Vinner vi på Lotto så har vi första stoppet klart, iaf.🙂

  3. Granntanten Says:

    Japp japp japp

Kommentera

