RED.

Det är titeln på den film jag såg ikväll. Helt frivilligt, dessutom. En film med Bruce Willis i huvudrollen, med skådespelare som Helen Mirren, Morgan Freeman och John Malkowich.

Jag gillar förutsägbart underhållningsvåld. Jag gillar Bruce Willis. Och jag gillade filmen, jag skrattade högt flera gånger även om det nog inte var menat som en komedi precis.

Sessan var här och knackade på. Det hörde inte jag. Och jag fick en skrapa för att jag inte öppnade – jag kollar ju aldrig på film. Med hörlurar. Själv. Kul att överraska ibland, att inte vara förutsägbar…

I vilket fall som helst så var den helt okej. Ett gäng pensionerade CIA-agenter som hamnar i hetluften igen. Såna filmer kommer med jämna mellanrum, när det är generationsskifte i drömfabriken, när nya actionhjältar ersätter de gamla.

Men för att inte helt glömma de gamla så klämmer man ur det sista (?) ur dem genom att göra just såna… ”gamla hjältar räddar världen och visar de unga att gammal är äldst”-filmer. Jag tänker inte öht nudda vid faktumet att jag sett Bruce Willis sen jag själv var ung och vacker – jag tänker mig att han är tidlös, liksom.

Som jag.

Bruce Willis är het. Han kommer nog alltid vara det, på samma vis som Sean Connery.

Förresten såg jag att det kommer ytterligare en Die Hard-film nästa år. Nummer fem. Jag tror jag såg de första två, är ingen fan av uppföljare direkt.

Men RED var bra.

2 svar to “RED.”

  1. Vi såg RED här om kvällen – och tyckte om den.
    Och Bruce ÄR het.
    punkt.

  2. U: Han är nog den hårdaste av de hårda. Retired eller ej. =D

Kommentera

