Fredag – igen?

Äventyret fortsätter…

I några dagar nu har jag fått ringa och härja lite med en vårdinrättning som inte sköter sitt jobb. Igår var kulmen nådd, hoppas jag. Vi får väl se framåt förmiddagen idag. Man måste vara frisk för att orka vara sjuk… Tur att jag ÄR frisk då. (Nåja, obotbar iaf?)

Idag står det skriva, skriva, skriva på schemat. Vi ska läsa ihop vad vi har kommit fram till för resultat och material. Skriva en inledning/bakgrund och jobba oss ner i metod och få ett resultat och sen diskutera det och komma till en slutsats.

Vad vi gjort hittills? Hittat och ringat in vår frågeställning i vetenskapliga artiklar och sammanfattat dem till ett resultat. Så… Nu ligger allt där, framför oss. Vi har resultatet. Vi har materialet. Vi har en stomme och en struktur, nu ska vi bara få ihop det också. En kakbit?

Nej, så enkelt ÄR det inte. Det måste vara en logisk följd, det måste vara en röd tråd och det måste knytas ihop. Det tar tid att få den där strukturen. Men vi har hela dagen på oss att se vår baby resa sig och gå.

Det är fredag. Yeah!

Förresten – det är så enkelt att lura små barn. Nej, jag har inte dragit nåt aprilskämt (än) idag. Men igår, vi skulle ha fisk till middag. Och mamman (jag) var lat och köpte färdig remouladsås. Tog lite på en tesked och bad prinsen smaka: ”tycker du om den här?” Han, motvallsprinsen: ”Nej, den är för stark, blä!”

Här går mamman och blandar i lite curry och en liten gnutta majonnäs i den köpta remouladen. Och tar en ny tesked och säger: ”Du! Den HÄR såsen är så god! Den smakar PRECIS som den såsen du fick när vi var i england, du vet, när du åt sausage in batter and chips?” Han, smakar: ”Ja, wow, den var supersmaskig! Jag vill ha MYCKET sås, mamma!”

Geez, de är så lättlurade.

Men jag har inget bra aprilskämt att dra. Liten prins har inte direkt den sortens humor.

2 svar to “Fredag – igen?”

  1. åse Johansson Says:

    Här är det liksom så att det är barnen som lurar föräldrarna så jag har haft en grön pyssling på näsan idag.

    Dottern drog till med ett lite rejälare aprilskämt och skrev den här artikeln på marsvin i fokus http://marsvin.ifokus.se/articles/4d95a137c5c6a76362000525-vaccinering-mot-dvargbandmask

    Annars är jag pigg som en lärka …. April april.

  2. Åse – haha, Hanna är både rolig och smart! Jag skrattade högt.🙂

    Vad gäller piggheten, samma här… Som en hackspett på speed. NOT.

Kommentera

