Måndagsblues…

Ibland känns det mer än annars.

Som idag. När liten prins gick till skolan, packad med ryggsäck, skolväska och gympapåse så sved det i mammahjärtat. Han var på väg mot något jag inte kan dela. Ta del av. Sin egen verklighet.

Extra hemskt kanske just idag eftersom jag igår tänkte en ond tanke. ”Det ska bli skönt med barnfri vecka, den här veckan har varit jävligt tuff.” I samma ögonblick som jag tänkte det, skämdes jag. För att jag tänkte så.

Så kanske svider det i hjärtat av dåligt samvete idag?

Kanske det.

Han gick iaf iväg, efter att ha valt kläder (jeans, skjorta, skinnjacka, skejtarskor) och efter att ha borstat tänder och tagit fluortablett, vattenkammat ner alla lockarna så de låg platta. Supersnygga coola prinsen.

Mitt lilla hjärta.

Veckan ska ägnas åt skolarbete, redovisning, tentarenskrivning och förhoppningsvis en ledig helg – om vi är nöjda med resultatet av våra ansträngningar på fredag och inte får för mycket att ändra på, på onsdag. (Håll tummarna för den?)

Men först ska jag jacka ur och koppla bort verkligheten en liten smula. Jag ska ta en dags time out.

Ladda batterierna.

 

Ett svar to “Måndagsblues…”

  1. Hej!
    Det dåliga samvetet är en ständig följeslagare…
    Jag tycker att du helt klart är värd en dag med avkoppling. Njut ordentligt och ät mycket glass.
    Ha det bra idag!
    Kram
    Tina

Kommentera

