Jag tog en time out.

Inte så att jag behövde utvisas pga dåligt uppförande eller ens få några råd från coachen (även om det senare nog ingick i viss form) utan jag behövde helt enkelt koppla bort världen lite.

Så skedde, och tiden stod inte särskilt stilla men jag tog inte aktiv del i den. (As if  jag nånsin gör det, i min stilla lunk av högskolestress?)

Det ingick en tur till havet, det ingick socialt umgänge av selektiv sort och det ingick skogspromenad. (Bara en sån sak, för första gången på ett flippin halvår eller nåt?)

Ja, jag gick runt min kära skog idag. Och höll på att avlida på kuppen. Nej, jag gjorde inte illa foten och nej, jag såg ingen orm (är inte rädd för ormar heller) men jag hade vinterjackan på i tio plusgrader och jag har tappat konditionen nånstans på vägen…

Men nu vet jag (eller imorgon, egentligen) att foten håller.

Och idag var det en annan dag och som allt gott måste även en time out ta slut. Och jag läste vad smarta, kloka M gjort under tiden – en sammanfattning som både rockar och kickar röv. Hon är akademiskt ordflödesmästarinna, rakt av. Jag pillade ihop en powerpoint till den (som vi senare bytte mot en annan, finare) och imorgon så kommer vi vara förberedda och ta dem med storm. Självklart.

(Jag menar, vad kan gå fel på fem minuter om man har ett bra material? Inget, I tell ya.)

För övrigt så… gav det mersmak att ta time out. Det rekommenderas verkligen.

Kommentera

