Redovisningsdagen, då…

Den började lite överraskande med att ena handledaren ringde mig på Skype. Jag satte nästan mackan i halsen, vad ville Mr Incredible -mig-? (*hehe*)

Jo, att få lite hjälp med en inställning i mötesrummet, då en kurskamrat hade lite strul med tekniken. Tydligen hjälpte det att logga in där, och den biten av teknik ordnade sig. I övrigt så gick det i teknikstrulets tecken litegrann, då ljudet var pissdåligt hos några och vår egen presentation som skulle kicka lite ass höll på att dö av strul.

Fina M som jag skriver med hade datorladdningsbekymmer först, sen funkade det inte och sen funkade det smashing och när vi sen skulle köra skarpt så hade det gått troll i det igen. Så vi fick göra en akut omgruppering av redovisningen, vilket funkade fint, jag tog hand om själva presentationen (utan att snubbla på bildvisningen på powerpointen alls, bara en sån sak!) och lagom till vi fick stänga ner den så funkade M’s ljud igen (hennes dator orkade inte både visa ppt och hålla ljudet igång) och hon fick svara på alla frågor som kurskamraterna ställde. Och handledarna.

Hon blev rejält grillad, främst av en av handledarna, som nog tycker att identitetsskapande och sociala medier är ovetenskapligt flum, han var rätt tuff med några av presentationerna vad gäller frågor medan andra klarade sig undan utan mer än en skriftlig fråga/kommentar.

Jag får hoppas att det var för att han tycker vi var så förbaskat bra som han grillade oss lite extra. =) (Och M, samlad som fan, svarade sjukt säkert på frågorna, där hade jag nog svamlat iväg i ren nervositet…) Jag fick, känner jag, den lätta biten i redovisningen. *S*

Det var rejält varierande ämnen vi hade, vi som redovisade. En del var, tycker jag, otroligt intressanta, andra var… lite mindre spännande. Men alla var väldigt väl presenterade. Vi är på en riktigt hög nivå nu, känns det som. Alla var inlästa och kunniga och säkra.

Och som grädde på moset så blev vi godkända allihop.

En bra dag. Efteråt kraschade jag som ett tomt däck och fick galen huvudvärk som inte ville försvinna ens med kemi. Och då ringde liten prinsunge och sa med liten längtande röst: ”Mamma, det är drop in-fika på fritids och jag undrar om du vill komma för jag saknar dig och vi har gott fika som du kan få?”

Det kunde mamman.

Jag har fått kramar så jag klarar mig till nästa vecka och sen var jag på utvecklingssamtal för storprinsen (som inte var där) och fick höra hur han sköter sig i skolan. Det visade sig att han är duktig på det han intresserar sig för, har godkänt i resten och en smula bristande impulskontroll på talfunktionen och dysfunktion på handuppräckningen.

Jadå, det låter som min unge det med.  ♥

Och så stal jag ett par minuter. Det kändes gott.

(Det här var min må bra-musik under tiden med draken… Och jag blir glad när jag hör den. Fortfarande. Det gick ju bra och det fortsätter att gå bra… om jag väljer att se det så.)

3 svar to “Redovisningsdagen, då…”

  1. Hej!
    Ni gjorde en suverän redovisning. Ni ska nog se det som ett plus i kanten att ni blev så pass grillade. Jag tycker att ni verkligen hade valt ett intressant och aktuellt ämne.
    // Tina

  2. Tina – tack! Vi var bra allihop, och du hade ju fått ihop en hel massa på den korta tiden du haft på dig, det tyckte jag var starkt jobbat. (Och det höll ju Mr M med om dessutom. :))

  3. Söt!❤ Du skötte dig så himla bra! Stolt blir man!

Kommentera

