Rastlös och stressad?

Det är konstigt.

Jag känner mig både rastlös och stressad – som om jag glömt något viktigt – och kan inte riktigt koppla av. Jag tror inte att jag riktigt fattat att jag faktiskt är ledig… Jag är inte på glass och ballong-humör heller, direkt. Och ser en massa måsten, men jag VILL inte.

Vårstädning – putsa fönster, torka dörrfoder och tvätta bort ingrodda vintersmutsfläckar från ungefär allt, väggar och möbler och golv… Det är ytstädat, det ser fint ut om man inte tittar så noga.

Jag vill GÖRA nåt. Nåt kul. Upp, upp och iväg. Åka på en utflykt, hitta på nåt spännande, komma hemifrån lite. Spontansticka nånstans, dit näsan pekar, vara oanträffbar, göra något dekadent, sinnligt.

Men nä. Jag kommer inte ens ur morgonrocken här hemma…

Kanske ska börja där?

Ett svar to “Rastlös och stressad?”

  1. Jag vill också göra nått… Och är vansinnigt sugen på att åka bil! Grand theft auto? Sugen på det?🙂

Kommentera

