Jaha.

Så var det lördag, då.

Gjorde jag nåt av min lediga dag igår? Städade jag som en liten tok? Stack jag och åt sushi? Hittade jag på nåt? (Granntanten sa: ”men gå och sätt dig på en buss då, utan att titta vad det står på skylten”. Jo. Humor. Eller inte.)

Nej. Jag gick inte ens en promenad. För jag behövde spara min fot. Så… Jag var en smula bitter/bitchig/kinkig. Stängde dörren mot omvärlden för att bespara dem. Låtsades, utåt, vara så jävla glad och pigg och alert.

Så nära får ingen gå.

Idag, då? Sov länge. Fåglarna kvittrar, solen skiner, det blåser ute. Trädgårdsarbete eller städning, jippi. Somliga vet hur de roar sig. (Nä, jag är inte bitter, jag inte?)

Det lär inte bli nån promenad på min fot idag heller.

Men jag vaknade av mig själv, utsövd. Lyssnade på ljudbok. Fick en mörk röst i örat och bilder i huvudet av starka armar och stadig blick. Kände mig lite varm.

Så jag ska väl inte klaga, antar jag. Det kunde vara värre, jag kunde ha tentaångest och tentastress och ha liten prins hemma som behövde tillsyn och omtanke. Eller så.

Det har jag inte.

Jag har bara tråkigt. Och längtar… bort. Up, up, away. Kom och ta mig härifrån?

Kommentera

