Söndagsblues…

Tänk på vilodagen så att du helgar den… Heter det.

Jag har haft flera vilodagar. Även om jag städat lite, tvättat lite och plockat lite. Så har jag vilat. (Och haft tråkigt.)

Det är kanske bra att ha tråkigt, att varva ner och koppla av. Säger de som vet.

Men det är tråkigt.

Idag ska jag iaf gå lite igen på foten, den och jag är inte överens om vad som är måttliga promenader och rimlig stegringsökning på promenadintensiteten. Den vinner.

Och det är också tråkigt.

Men ”Invictus” är inte tråkig. Den… är underbar. Lyssna.

 

Kommentera

