Måndag – äntligen…

Idag är det äntligen måndag och barnvecka.

Den började lugnt, även om den fortsatte lite intensivare. Vaktmästarbesök och rensning av igensatta rör (ha!) och låscylinderbyte, han knöck med sig min låscylinder och skickar den på renovering, det har varit trögt att låsa dörren ett tag. Efter det ett fikabesök av en kompis och sen rusa och hämta liten prinsunge.

Jag har saknat liten prins. Särskilt när jag inte haft nåt annat på agendan än att vila (och ha tråkigt). Som vanligt börjar barnveckan med en bang när prinsen landar, men det lugnar sig förhoppningsvis, han är kramig och trött.

Och det är ovanligt varmt ute idag, rena t-shirtvädret.

Nästan 20 grader och det verkar stigande! Aprilväder, verkligen. Och det är grönt ute nu, påskliljor blommar överallt, forsythian har börjat i skyddade lägen och körsbärsblomknopparna ser sprickfärdiga ut…  Och buskarna skimrar av svällande knoppar och ger ett grönt skimmer överallt… Härligt!

Lite smolk i glädjebägaren är att mina tänder påstår sig behöva en kontroll hos tandläkaren… Jag är inte säker på att det är hål, men det ilar på ett olycksbådande vis i en tand. Det är inte så bra, faktiskt.

Jag vet bara inte när och var jag ska boka, om det borde bli röntgen eller tandhygienist. (Helst inget alls, förstås…)

Men inte idag.

En annan dag.

Kommentera

