Visst är det bätter…

Men int’ är det bra…

Idag började vi en ny delkurs. Det var intro på förmiddagen och det var… som intron brukade vara före Mr Incredibles intron. En relativt enkelt utformad studiehandledning som verkade rakt på sak, men med några frågetecken som inte rätades ut under introduktionen.

Vi ska gå igenom studiehandledningen imorgon, jag och M… För att göra en studieplan, ett schema och ett upplägg att följa så vi även den här delkursen kan hålla tidsplaneringen och ha utrymme för annat än superstress i sista minuten.

Det var ovanligt, och skönt, att ha en god tidsplan.

Och eventuella frågetecken ska vi ta upp på avsett forum så att vi är på det klara med vad som förväntas av oss. Då kursen är dubbelklassad (ped&psy) så får vi vinkla tolkningen av och diskussionen om resultatet på antingen det ena eller det andra eller på båda vis. Men vi ska ha med en noggrann metoddel även om vi inte måste skriva ner den i rapporten (ja, ni ser frågetecknen redan?) och vi ska skriva ett A4 abstract och göra en mässredovisning (till en mässa vi kan/ska bjuda in åskådare) men vi behöver inte lämna in nån rapport…

Men som sagt, vi ska räta ut frågetecknen under första veckan (förhoppningsvis) och om fjorton dagar skulle det möjligen bära av till en programträff nere på campus. Mitt i påsklov och barnvecka för min del. Inte helt enkelt.

För övrigt, då?

Några ovädersmoln har tornat upp sig mitt i det vackra vårvädret, det stormar på fler än en front och jag… jag dansar naken och oskyddad mitt i stormens öga.

Jag har inget pansar och inga murar som skyddar mot stormen som är på väg.

Kommentera

