500 miles…

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Ibland blir allt bara fel. Och ibland är det inte ens något man kan göra åt saken, för det blir bara fel i alla fall.

Idag var en sån dag. Vad jag än gjorde, hur mycket jag än försökte… Så hängde jag inte med i berg och dalbane-humöret som liten prins hade. Det var svängningar i hundranittio, från världens värsta till världens bästa och tillbaka…

Men jag vet varför. Och det är inte lätt att vara liten. Eller stor.

Vi andas lite och söker tröst hos varandra och hoppas på en bättre dag imorgon. Liten prins har påsklov och det har inte jag. Men åtminstone några timmar under morgondagen ska han umgås med storasyster.

… for i would walk 500miles and i would walk 500 more…

Kommentera

