En intensiv vecka är snart slut…

Och intensiv är verkligen vad den varit.

Känslor och humör har gått upp och ner hos liten prins. Det är iofs inte ovanligt när man lever med åttaåringar, att de pendlar i humöret från värstaste värsta till bästaste bästa ungefär förtinitton gånger om dagen. Tvärtom är det nog ganska vanligt.

Men det har varit väldigt mycket saknad efter den stora svarta pärlan… Allt och lite till har varit ”för att jag saknar min finaste HUND!” Hela veckan har han haft en låtsaskompis (”Det är Kane förstår du mamma”) och mitt hjärta blöder.

Värst var det en kväll när han började snyfta innan han somnade: ”Jag har ett hål i mitt hjärta, mamma. Det blev hål i det när Kane dog och det blir bara större och större. Bara en hund kan laga mitt hjärta, förstår du.”

Genast ville jag skaffa en hundvalp för att laga hans hjärta.

Men det är inte så enkelt.

Vi har haft det bra och mysigt också. Som prinsen säger: ”chillat”. Och kollat på film, grillat och umgåtts. Valborgsmässoafton gjorde vi en utflykt med goda vänner ut i den vackraste natur som finns i hela Sverige, helt klart.

Och så har vi förstås firat Valborgsmäss genom att titta på brasa och åka karusell och äta karusellfluff. Det hör liksom till, även om det -alltid- verkar börja regna lagom till prinsen får sitt karusellfluff…

Vi dröjde inte så länge där, bara till pengarna var slut och brasan brann. Den här mamman var galet trött så när väl lördagsgodiset kom fram och filmen på så slumrade jag mig igenom hela första delen av ”Star Wars – a new hope” innan vi tog kväll vid 22 och slocknade som utblåsta ljus…

Kommentera

