Är det inte det ena

så är det det andra sa tanten som fick näsblod.

Det är måndag och det är jämn vecka och jag gillar inte såna måndagar. Dels för att liten prins åker iväg då och livet blir… en väntan på att han ska komma tillbaka. Dels var just den här dagen alldeles ovanligt jävla trist för jag hade telefontid hos min läkare.

Jag skulle bara be om en remiss till ortopedteknik så jag kunde få gå och gjuta mig en sula som stöd för min onda fot så jag kunde börja gå igen. Det var väl inte så mycket begärt?

Jo, tydligen.

För doktorn ställde massa frågor. Som ”hur länge har det gjort ont?” och så. (Jag sa att det gör ju inte ont där jag bröt foten), då sa hon ”hur ont hade du när du gick med aircast, då?” (Inte alls..) och hon sa ”då tycker jag vi ska röntga den akut. När vi får svar på det ska jag antingen skriva remiss till ortopedteknik för inlägg eller till ortopeden för vidare åtgärder.”

Tack, snälla doktorn.

För tydligen så hade hon läst ortopedens journalanteckning där han skrev att foten inte var riktigt läkt ens efter 18 veckors aircast, och tyckte att det var berättigat med en ny bild på den (dumma jävla) bråkiga foten.

Jag blir så ledsen även om jag inte ska måla fan på väggen. Än.

Måste jag opereras eller nåt åt det hållet, så kommer jag dö en smula. Och behöva all hjälp jag kan få för att överleva det mentalt, för bara tanken på ytterligare månader i gips/aircast och med kryckor får magen att knyta sig.

Jag ville ju börja promenera på riktigt igen.

Jag behöver promenaderna, motion är medicin… Utan dem blir jag deprimerad, har mer värk i kroppen och jag bara sväller och sväller oavsett hur strikt jag är med min kost.

Jag hatar det.

Kommentera

