Varning för… gnäll?

Jag har röntgat foten.

Röntgenläkaren sa: ”Ska du tillbaka till ortopeden nu?” (Nej, jag ska hem?) Han: ”Den där foten ska du inte gå på, inte belasta alls helst, är du säker på du inte ska till läkaren?” (Ja, jag får besked inom ett par dagar?) Han: ”Hmm, konstigt. Den är inte läkt, det är fortfarande fraktur, du behöver kryckor. Ring din läkare direkt du kommer hem, ok?” (Jadå, det kan jag göra.)

Jag ringde vårdcentralen och lämnade ovanstående meddelande. De ringde upp efter en stund och sa ”doktorn har tittat på dina bilder, du får belasta foten försiktigt och du bör helst använda kryckor och remiss till ortopeden är skickad redan.” (Okej, vad kommer hända?) ”Det kan vi inte svara på, det blir upp till ortopeden om du får operera eller gipsa om den.”

Tack för den.

Jag behövde inte det här. Och just nu orkar jag inte tänka positivt, eller tänka på att barnen svälter i afrika, eller att det finns folk som dör i cancer eller att världen är orättvis. Just nu har jag nog med mitt eget ömkande, faktiskt.

Jag vill fly, jag vill bort, jag vill springa ifrån det dumma, onda.

Jag behöver någon som kan ställa allt tillrätta igen. Som kan laga det onda.

2 svar to “Varning för… gnäll?”

  1. åse Johansson Says:

    Skitfot!!!!! Hör av dig om du vill ha lite TLC någon helg, vi kan göra en roadtripp och lufta lungorna. Kanske en tur till Ikea så kan jag ragga upp en Rulle åt dig och så kör vi slalom mellan lagerhyllorna och ser vi någon hunk bland lagerkillarna så kan jag gömma mig och så ser du liten och hjälplös ut och flirtar lite med snyggingen.

    Kramar om och ger mitt mentala stöd på avstånd.

    //Åse

  2. Åse – tack. Jag har varit lite under isen men nu börjar det bli bättre. Det är ju ingen skillnad egentligen på nu och förra veckan.

    Men lite hunkar är aldrig fel att se. *S*

Kommentera

