Hundar, hundar…

Jo, jag  har pluggat idag också. Eller ja. Jo. Vi har gjort skol…saker. (Sammanställt resultat, då. Det låter fancy även om det mest var klipp och klistra.) Och så har vi diskuterat, förstås. Att prata om vad vi gör är också arbete.

Under tiden jag pluggade var jag hundvakt åt det blå fluffet. Han är inte så förtjust i att vara här, eller jo.. han har inget emot det, men han vill gärna gå hem om han får. Borta bra men hemma bäst är något som stämmer på honom.

Iaf, när jag var klar med pluggandet för dagen (vi skyndade oss) så gick jag till frissan. Liten prins skrattade åt mig förra veckan och sa ”mamma, du behöver klippa dig” när jag försökte göra iordning mitt hår. Då sa jag: ”Tycker du? Då får du beställa en tid åt mig då?”

”Okej” sa det lilla monstret och gick in till lokala frissan och sa: ”Du, mamma bara gör såhär: (gest med händerna) och då ser håret ut såhär (en till gest med händerna) och det är… inte så fint… hon behöver klippa sig.”  Frisören sa allvarligt till honom ”Då måste vi ordna en tid åt henne, det tycker jag.” (konspiration, I tell’ya)

Men nu är jag nyklippt. Det kändes bra.

När jag kom från frissan och hade gått en hundpromenad såg vi en sömnig igelkotte som krupit ihop i ett hörn på huset och låg envist och sov i regnet, fast han inte hade några löv som täcke. Lilla loppbo, jag gillar de små urtidsdjuren. Fluffet såg den inte, han ser bara sig själv för det mesta.

Vi fixade lite i trädgården, jag stökade undan några kvistar och fluffet plockade fram några äckliga gamla märgben och gjorde en plats för vaktmästaren att lämpa av en skopa jord till, jag bad om hjälp med min döda gräsmatta och hans förslag var ”mer jord, mer frön och mer gödsel”. Kul. Eller inte.

Så jag ska bygga gräsmatta i helgen, då. Förmodligen få ner de där rabattavgränsarna jag tjatat om rätt länge också. Lika bra att göra allt på en gång. Förhoppningsvis är det bra jord den här gången och inte skitjord som sist. Det var iaf vad jag bad om…

Och jag tror jag skruvar bort grinden istället för att reparera den. Vi får se.

Jag har ju ändå ingen hund att ha i min trädgård, ja förutom fluffet då. Och han skiter i om det är staket eller grind, han vet var han ska befinna sig ändå.

Och nu är det är fullständigt vardagstråkiga och relativt meningslösa inlägget snart slut, men först en liten video på en hund som kan prata… eh. Den är sanslöst rolig!

-covered with what?!-

Kommentera

