Money…

och skola, förstås. Det är vad dagen handlat om, mestadels.

Jag vaknade med ett farligt humör eftersom jag sovit illa och drömt många konstiga drömmar, att vakna med 1,5 timmes mellanrum var inte helt ultimat. Men jag försökte att inte låta det gå ut över nån, det är lättare när man pluggar på distans än om jag hade behövt gå till en föreläsningssal…

Vi var lite segstartade idag, jag och M… Men det lossnade efter en stund. Så jag fick ihop tre sidor med grovskriven metodavsnittstext till den här fältstudien vi gör, inte för att vi ska presentera metoden mer än i ett abstract på en A4 – men för att det ska finnas där, korrekt och snyggt-som-fan om vi i sista minuten får veta av handledarna att jovisst ska vi lämna in rapporten på deadline, hur KUNDE vi tro nåt annat?

Vi ska förstås ha allt korrekt även på en populärvetenskaplig mässpresentation, vi ska kunna försvara om vi får frågor, om vi opponeras på, vi ska vara insatta inte bara i ämnet utan i hela den vetenskapliga bakgrundsbiten. Förstås, det är självklart.

Men jag skulle ändå föredra att verkligen veta vad som krävs av oss till den mässpresentationen. Och så fort vi får tider till handledning ska jag fråga – jag frågade en handledare idag men fick ett svar som inte svarade på nån av de frågor jag ställde…

Förutom det, så har jag haft en såndär penga-ångest-dag. När jag ser allt jag behöver, verkligen behöver. Inte det jag vill ha så mycket som det jag behöver och inte kan vara utan. Jag har avstått från så mycket så länge att det snart är ohållbart.

Jag behöver, utan inbördes ordning egentligen:

Ortopedtekniska inlägg till mina skor. 1300 kr. Styck.
Skor. Inte Lidl-dojor för 129  utan riktiga. Sådär 1500 kr.
En cykel.
Tandläkarbesök.
Glasögon.
Kläder.
En soffa. Min är trasig.
En dammsugare. Den är också trasig.

Dessutom börjar det bli dags att tänka på att liten prins behöver skolavslutningskläder. Och nya byxor för de han har har blivit för korta i benen. Och i maj kommer halva CSN. Nästa halva kommer inte förrän jag är reggad på sommarkurserna. (Jag har inte hört ett dugg från nåt av sommarjobben jag sökte.)

Och inte växer det sockerpappor på träd, heller.

2 svar to “Money…”

  1. ”..jag frågade en handledare idag men fick ett svar som inte svarade på nån av de frågor jag ställde..” – Det är så J Ä V L A typiskt ”sånt folk”.. Jag hade en fråga ang vårt datum om inlämnings- och slutseminarium – Om det fortfarande gällde iom att de lagt in ett annat datum. Det tog 7 mail fram och tillbaka för att få svaret på om datumen fortfarande är aktuella. SJU FUCKING MAIL – Hur svårt hade det varit att svara ”Ja, datumen gäller, ändringen som är gjord är att det finns ytterligare ett tillfälle för examination innan sommaren”… *SUCK*

  2. U: Ja, angående somliga handledare kan man fundera över -varför- de blev/är handledare över huvud taget. Hur svårt kan det vara att svara rakt på en fråga?

Kommentera

