Hej fredag!

Eftersom det inte hjälper att klaga och beklaga sig, och det inte ändrar sig på kort sikt ändå, så är det lika bra att acceptera läget?

(Jag fick en trisslott igår, förresten. Jag vann nästan en miljon. Och nästan ett TV-skrap. Så plötsligt händer det?)

Den här veckan har varit lite slapp, jag som normalt brukar ha det hyfsat fräscht hemma bor nu i en dump. Allt är smutsigt. Det är damm och lort överallt. Det är inte så kul när dammsugarmunstycket är trasigt och ramlar av när man inte försiktigt skjuter det framåt. (Dvs när man drar tillbaka, eller vänder för att dammsuga i hörn, ja ni fattar…)

Men kanske kommer jag iväg i helgen till nån affär där de säljer munstycken… så får jag stå ut med att slangen är för kort och att den kör på mig så fort jag tar ett steg framåt…

Beggars can’t be choosers.

Skolmässigt har vi kommit en bit på väg idag också. M har suttit och plockat med resultatet – halva minst är klart nu. Där återstår tolkning och diskussion men OJ vad vi har att diskutera – det är något vi gör parallellt hela tiden utifrån det som smyger sig fram i fältstudien…

Själv har jag renskrivit den metoddel jag jobbade på igår, det tog tid att få ihop den då och det tog inte mindre tid att renskriva den på vetenskapliska idag, med korrekta referenser och hänvisningar till vår aktuella fältstudie. Okej, lite ofokuserad var jag till att börja med, men det känns ändå som om det blev bra.

Och vi har gott om tid. Enligt schemat vi jobbar efter så ska vi i princip bara ägna oss åt att analysera data och inte börja skriva rapport förrän om en vecka. När nästa vecka är slut så tror jag vi är fullständigt färdiga.

Med rapporten. Som vår mässpresentation ska baseras på.

Sen är det mässpresentationen kvar. Inte förrän den 19:e har vi brainstormingmöte om mässan den 26:e. Så ni ser – vi ligger bra till.

För att avsluta det här (något torra) plugginlägget med något saftigare så… Kan jag avslöja att imorgon är det grillfest här. I Casa Milou. Det är grilltillbehör som tzatziki och couscoussallad, det är baguetter och det är kött. Och öl. Vi glömmer inte ölen.

Men jag fick ingen jord av vaktmästaren så det blir inget gräsmattebyggande i helgen. Kanske lika bra det, så jag slipper skäll för att jag belastar min fot för mycket.

Det händer nämligen att jag får det.

The Boss är het. Jag behöver lite värme. Och en kram.

Kommentera

