Måndag… kväll.

”Bästa sättet att jaga bort måndagsblues borde vara med rosa bakelser.”

Citat från en djupsinnig diskussion nånstans på nätet, nånstans i världen, nån gång idag.

För en liten prins funkar det med pannkakor också. Verkar det som. Han och kompisen åt pannkakor här (jag smög i nyttigheter i dem som fiberhusk och grahamsmjöl, ingen av dem märkte det) tidigare ikväll. Liten kompis somnade nästan i soffan medan pannkakorna gräddades, sötnosen… Sen skojade jag lite med grabbarna och prinsen vet ju hur jag ibland skojar men kompisen tittade lite tvivlande och han ler så brett, jag har knappt sett rarare leende på en liten gosse nån gång.

För övrigt så är jag trött. Sådär jämntrött inifrån och ut, så det blir en relativt tidig kväll här… Att sova kanske skulle hjälpa mig med sånt som inte motion kan fixa, förresten. Det är väl inte direkt nåt nytt de kommer med där, men att jag sover illa är allmänt känt så om jag bara kunde sova 7-8 timmar per natt i några månader kanske något skulle hända på den fronten.

Imorgon är det tisdag och det finns lite på agendan då:
Plugga-som-fan
Handledningsmöte (som troligen skapar en mängd frustration)

Sen tillkommer lite prinsbestyr som mellis, middag, läxläsning innan det är dags för utvecklingssamtal. Som han INTE vill gå på. Man ska diskutera en ”mall” där barnen fyller i hur de tycker de har det i skolan och hur det går med de olika ämnena och när prinsen tänkte på det blev han ledsen och orolig i magen. Han tycker inte om att behöva svara på varför han kryssar i som han gör, att motivera sig gör honom osäker och lite rädd.

När jag frågade varför så sa han: ”Men jag tror dom kommer bli arga på mig när jag har kryssat i *fråga* och *fråga* och det känns oroligt” sa liten prins och grät en skvätt. Jag övertygade honom om att ingen skulle vara arg och att vi alla gör vårt bästa för att skolan ska vara bra för alla barn – och att det betyder att även han måste göra sitt bästa för att lösa eventuella problem.

Prinsen blev lugn igen, och vi läste en liten (lång) stund och han somnade mitt i läsningen sedan han konstaterat sömnigt: ”Min säng är den bästa sängen i världen och det är skönt att just jag har en så skön säng. Fast din säng är också skön.” ♥

Förresten har jag snubblat över lite roliga bilder igen.

Glasbåt

Fräckt! Men jag undrar om man känner sig utlämnad till det stora blå? Höjdrädd, kanske?

Smart idé. Pinnar för mig?

Eller HUR! Tilltalar nörden i mig.

Naaaw…. Så romantiskt. Men skulle det synas på riktigt?

För ER-nörden i oss alla… VEM kan motstå dessa?

Världen är full av konstiga saker. Verkligen.

Kommentera

